Tidligere hjemmeside for AOF Vesthimmerland/Løgstør Aftenskole

Rengøring af kontorer og lager

Måske har du overvejet at tage et arbejde som rengøringshjælp i en virksomhed, hvor du efter lukketid skal støvsuge og gøre rent i virksomheden. Det kan være en god mulighed for at supplere fx en SU, eller hvis det er flere timer som et deltidsarbejde. Der er dog nogle ting du skal være opmærksom på.

For det første – man skal huske at man skal have en forsikring. Det er noget af det vigtigste, hvis du vælter en vase, hælder vand i en computer eller ødelægger en rude. Hvem skal så betale? Hvis ikke du har en forsikring til dette, så risikerer du selv at skulle betale for dette. I værste tilfælde kan dette være hundrede tusinder af kroner.

For det andet – kend dine rengøringsmidler og hvilke overflader der må bruge et specifikt rengøringsmiddel og hvilke der ikke kan bruges på bestemte overflader. Dette er vigtigt, igen for ikke at ødelægge noget. Så skal man kende de forskellige overflader og bruge den korrekte mængde rengøringsmiddel, samt det korrekte middel for at gøre dette.

For det tredje – find ud af om du er ansat af virksomheden eller om du er freelancer. Hvis du er ansat af virksomeheden har du allerede en forsikring gennem virksomheden. Hvis du er ansat som freelancer eller selvstændig skal du huske selv at sørge for alt fra forsikringer, moms, skat, pension og alt det andet. Det kan her være vanskeligt at finde niveauet for hvor meget man skal tage i timen for sit arbejde. Et godt startpunkt her vil nok være 300 DKK i timen ex. moms (hvis du er momsregistreret).

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/6 (0 votes cast)

Leave a Reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Copyright aof-logstor.dk